بهره‌گیری از منابع دیداری‌شنیداری برای تقویت هوش روایی در کلاس ترجمه در ایران
بهره‌گیری از منابع دیداری‌شنیداری برای تقویت هوش روایی در کلاس ترجمه در ایران

دانیال بسنج؛ لیلا شوبیری؛ مریم دادخواه

دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، ، صفحه 407-444

https://doi.org/10.22129/plume.2024.426843.1269

چکیده
  این مقاله برآمده از یک اقدام‌پژوهی تحلیلی و توصیفی است. در این پژوهش بر آن شدیم یک روش آموزشیِ ابداعی مبتنی بر توانش‌های شناختی برای آموزش ترجمه طراحی و پیاده‌سازی کنیم. در این روش آموزشی به‌منظور افزایش ...  بیشتر
پدیده معکوس کردن فاعل بعد از دو کلمه ربطی فرانسوی aussi et ainsi (همچنین ، نیز، هم...)
پدیده معکوس کردن فاعل بعد از دو کلمه ربطی فرانسوی aussi et ainsi (همچنین ، نیز، هم...)

پریوش صفا؛ لیلا شوبیری

دوره 3، شماره 6 ، اسفند 1386، ، صفحه 93-106

https://doi.org/10.22129/plume.2007.48790

چکیده
    کلمات ربطی با ایجاد پیوند میان بخشهای گوناگون یک متن می توانند نقش مهمی در انسجام آن ایفا کنند. در گذشته به آنها حروف ربط پیوستگی و وابستگی اطلاق می شده است و امروز ما آنها را در مجموعه بزرگ کلمات ربطی ...  بیشتر